Abstraction and space in dialogues
René van den Bos, René Eicke, Els Moes, Anne Rose Regenboog, Ingrid Roos, Tonneke Sengers
Společná výstava holandských umělců v Galerii Závodný je úvodní prezentací letošního výstavního cyklu, který se programově zaměřuje na současnou abstraktní tvorbu v evropském prostoru.
René van den Bos
Při realizaci svých maleb si René van den Bos osvojil dva zcela odlišné přístupy. První z nich je založen na systematické práci s akrylovou barvou a lepicí páskou.
Druhý přístup je založen na procesu, ve kterém přidává vodu do tenkých vrstev postupně nanášené barvy, případně na plátno.
René Eicke
René Eicke se narodil v německém Essenu. Do nizozemského Utrechtu se přestěhoval v roce 1977.
Svůj specifický a snadno zapamatovatelný malířský rukopis zdokonaluje prostřednictvím zkoumání nových možností minimalistické abstraktní malby a užitých malířských technik.
Els Moes
Vystudovala Akademii výtvarných umění v Utrechtu. ejí práce jsou zastoupeny ve státních i soukromých institucích a sbírkách např. Beelende Kunst, Amsterodam-Zuidoost, Museum Waterland, Purmerend, Maatschappij arti et Amictiea, Amsterdam, Se Vishal, Haarlem
Anne Rose Regenboog
Prostorové kresby z ocelového drátu jsou zřetelným poznávacím znamením haagské umělkyně Anne Rose Regenboog.
Základním tvarem, který je používán do nástěnných sestav, je krychle. Toto těleso se objevuje v řadách nástěnných objektů. Jednotlivé krychle mají standardizované rozměry a prezentují základní, všem dobře známý geometrický objekt.
Tonneke Sengers
Práce Tonneke Sengers jsou silně spjaty s architekturou. Tvary nástěnných reliéfů a vnitřní uspořádání jejich ploch a linií často reagují na konkrétní architektonický prostor.
Své reliéfy vyřezává laserem z hliníkových plátů. Jejich kovový povrch poté pokrývá akrylová malba, nejčastěji ve dvou výrazných odstínech. Většinou se jedná o kombinaci černá – bílá či šedá a bílá barva.
Ingrid Roos
Světelné objekty a site specific realizace Ingrid Roos jsou charakterizovány jednoduchostí a střídmostí.
Barva a světlo ozvláštňují elementární tvary jejích nástěnných reliéfů. Odraz a rozptyl zbarveného světla změkčují hrany objektů a smývají ostré přechody mezi obrysy objektu a okolním prostorem.